Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) üyeleri arasında yaptığı Ekim ayı anketinin sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı. Anketi değerlendiren BMD Başkanı Sinan Öncel, sonuçları 2024 için ‘erken uyarı’ şeklinde algıladıklarını söyledi. Öncel, “Eylül ile karşılaştırdığımızda markalarımızın yüzde 54’ünün ekim ayında adet satışları düşerken sadece yüzde 38’inin artırdığı görülüyor. Eylülde de üyelerimizin yüzde 71’i adet satışlarının düştüğünü beyan etmişti. Alım gücündeki daralma nedeniyle insanlar giyim ve ayakkabı gibi zorunlu olmayan gıda dışı ihtiyaç alışverişlerinde kısıntıya gidiyor. Nitekim anketlerimizde bu sonucu net bir şekilde görebiliyoruz. İndirim kampanyaları sayesinde kasımın ilk yarısında bazı kategorilerde kısmi bir hareketlilik gözlemledik. ‘Efsane cuma’ indirimlerinin başlayacağı ay sonunda daha büyük bir canlılık bekliyoruz. Yılbaşı alışverişi ile aralık ayını da bir şekilde atlatırız ancak yılbaşı sonrası için perakendeciyi artan maliyet ve sabit giderler endişelendiriyor” ifadelerini kullandı. Organize perakendenin güncel konularına da değinen Öncel, BMD üyelerinin yüzde 85’inin fahiş kira artışı taleplerinden şikayetçi olduğunu da vurguladı.
Related Posts
Kia makyajlı modelini Türkiye’ye getirdi. İşte teknik özellikleri ve satış fiyatı
- Mehmet Karaman
- 26 Kasım 2024
- 1 min
- 0
Kia, Türkiye'de büyük ilgi gören EV6 modelini makyajlayarak Türkiye'ye getirdi.
Şehitkâmil Belediyesi’nden 7 Ayda Kırsal Mahallelere 2 Bin Kilometrelik Yeni Yol
- Mehmet Karaman
- 26 Kasım 2024
- 2 min
- 0
Şehitkâmil Belediyesi, 7 aylık sürede ilçenin üretim merkezi konumunda olan 72 kırsal mahallede toplamda 2…
Algoritmalar alışverişlere yön veriyor!
- Mehmet Karaman
- 26 Kasım 2024
- 4 min
- 0
Dijital platformların, kullanıcıların tarama ve alışveriş geçmişine göre kişiselleştirilmiş reklamlar sunarak beyin üzerinde doğrudan etkili…